torsdag 11 mars 2010

Cave Creek Chili Beer


F: Doftar inlagd majs och inlagd chilifrukt. Doften drar mer åt mat (tacos) än åt någon öl jag provat. Smakar inte så mycket, men det finns nyanser av majs och drav. I slutet av smaken kommer chilihettan fram. I eftersmaken kommer hettan fram ordentligt. Inte så mycket chilismak utan mest hetta. Känns lite som att dricka mycket utspädd, kolsyrad majsspad och bita i en chilifrukt direkt efter. Doft och smak är ingeting men eftersmaken är mysigt het. Jag gillar hettan som kittlar i halsen. Jag gillar känslan av att dricka denna ölen även om det egentligen är en skräp-öl.

3 kommentarer:

  1. Är detta den med en chilipeppar-frukt i? Drack den som fyllespel för 2-3 år sen i Polen. Förloraren varje omgång fick ta en hutt av den. Vart lagom gott (tokigt äckligt) där på slutet med 40% varm chiliöl, 40% saliv och 20% annat. Dock minns jag den som rätt rolig och inte så dålig som man kan tro!

    vilket leder in mig på, vart dracks den? Vet att Monks har den.. men annars?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är den med chilifrukten i. Den köptes på Fish & Beer i Köpenhamn nyligen.

    Jag åt för övrigt upp chilifrukten efteråt, och den är inte alls lika het som ölet.

    SvaraRadera
  3. På BA i sundbyberg drack jag den. Inte speciellt gott men annorlunda och lite kul att prova.

    SvaraRadera